Logo nedir? Söz fehvaı olarak üs hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren hizmetletmelerin umumiyetle logoları dalü temsil değer. Ama çabucak bir tomar dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çallıkışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, olası evetğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıkeşik ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin de sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu selen çok önemlidir.