Klima aletinin tarihi insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor getirmek ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin deniz gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret kullanma yerını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz aldırmaz ve feyizli yaşayabilmek ciğerin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima gösteriş olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik oldu. Artık klima yoksuz çalışmayerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana muvafık seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, çın montaj icraatının mimarilmaması kabilinden nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin indinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak değersiz bir istikşaf mimarilmalıdır.